/Files/images/post-7089-1257165505.jpg

Методичні рекомендації щодо організації

роботи з дітьми основ безпеки життєдіяльності

Основні напрями роботи з БЖД:

  1. Формувати у дітей розуміння цінності власного життя та здоров’я.
  2. Формувати у дітей уявлення про стихійні природні явища, як-то: землетрус, повінь, буря, ожеледиця, гроза, град тощо, ознайомити дітей природою, характерними ознаками, негативними наслідками.
  3. Виховувати в дітей відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму, навчання правил протипожежної безпеки, вміння швидко і правильно знаходити вихід з небезпечної ситуації.
  4. Навчити дітей обережно поводитись з ліками та хімічними речовинами ,побутовою хімією.
  1. Формувати в дітей уявлення про небезпечні для життя отруйні рослини, ягоди, гриби та вміння реалізувати в природі набуті знання.
  2. Виховувати вміння надати собі та іншим потерпілим допомогу на випадок травмування, свідомо виконувати правила поведінки на вулиці, під час зустрічі з незнайомцями, у надзвичайних ситуаціях.

Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки має вестися з урахуванням трьох основних чинників:

  1. Крім навчання правил безпечної поведінки потрібно навчити їх бути обачними, вміти орієнтуватися та швидко реагувати в

екстремальних ситуаціях.

  1. Проводити роботу з батьками, бо максимальний ефект досягається, якщо навчально-виховна робота ведеться в трьох напрямках:

дитсадок – діти – батьки.

  1. Під час проведення роботи з БЖД слід ураховувати особливості дитячої психіки, її підвищену вразливість.

Тому неприпустимо застосовувати так звану “шокову” терапію з акцентуванням на страшні наслідки пожежі, повені і т.п.

Такий підхід може травмувати психіку дитини, призвести до стресів, тривог, фобій, страхів і навіть стійких неврозів.

Також потрібно враховувати вік дітей готовність дітей до сприйняття відповідної інформації.

Організовуючи роботу з навчання дітей основ БЖД вихователь повинен дотримуватись таких принципів:

  1. Принцип системності. Робота проводиться протягом всього дня, а не тільки на занятті, а далі – забули.
  1. Принцип сезонності, особливо дитина і природа:
  • стихійні явища;
  • ознайомлення з грибами, отруйними ягодами, рослинами;
  • зимою – властивості снігу;
  • в жару – тепловий,сонячний удар, пожежа;
  1. Принцип врахування умов села і міста.

Сільським – як вести себе у місті,

Міським дітям розповідати, як поводитись із свійськими тваринами, в лісі, на городі.

  1. Принцип доступності, врахування віку дітей.
  2. Принцип інтеграції,тобто пізнавальна робота з даного питання повинна поєднувати всі розділи програми (ознайомлення з довкіллям,

ознайомлення з природою, художня література, фізичний розвиток,образотворча діяльність, екологічне та валеологічне виховання.

Дітям середньої групи необхідно розповісти про властивостівогню, про наслідки необачного поводження з ним.Оскільки

дітям цього віку властиві наочно-дійові та наочно-образні форми мислення, можна такі заняття проводити, спостерігаючи за роботою кухаря на робочому місці.

Розширювати знання дітей старшої групи:

Правила пожежної безпеки: слід навчити дітей правильно користуватись телефоном, ввічливо і лаконічно розмовляти по телефону, знати телефони – 101, 102, 103, вміти чітко повідомляти необхідну інформацію.

Пізнавальна діяльність також має включати й елементарні знання про вулицю, правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,

які систематично закріплюються й доповнюються батьками і вихователями.

Проводячи роботу з розділу “Ознайомлення з природою” педагогам слід познайомити дітей з правилами безпечної поведінки в природі, під час взаємодії з тваринами, комахами, зміями; рослинами – отруйні рослини, плоди та гриби.

Спостерігаючи за роботою дорослих – няні, мами, двірника слід познайомити дітей з миючими засобами та безпечну поведінку з ними.

Ознайомлюючи з працею лікаря – дати знання про ліки та медпрепарати.

Дитині щодня доводиться зустрічатися з різними людьми. Завдання вихователя – дати дітям поняття, що люди бувають рідні, близькі і чужі.

Вчити правил ввічливої, але обачної поведінки при контактах з незнайомими людьми.

Дати уявлення про безпечні та небезпечні іграшки та ігри.

Про те, як поводитись з живою природою, щоб не завдавати собі та їй шкоди (тварини,гриби, ядовиті рослини).

Навчально-пізнавальна діяльність з даного виду роботи має бути інтегрованою, поєднувати різні розділи програми:

“Фізичний розвиток”,”Ознайомлення з довкіллям”, “Ознайомлення з природою”, “Художньо-естетичний розвиток” – образотворча діяльність, художня література.

ФОРМИ РОБОТИ:

Розширення уявлень дітей про небезпечні предмети, явища, ситуації повинно відбуватися не лише на інформативному, а й на емоційно-чуттєвому рівні. Найефективніший засіб – художнє слово.

Дітям не подобаються моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки. Художнє слово набагато ефективніше активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення.

Використання ТЗН – ефективний метод проведення роботи з даного напряму.

Використання наочності також стане в нагоді педагогам.

Використання спеціальних іграшок та дидактичних ігор.

Ігри-драматизації, які розігруються за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій.

Надзвичайно ефективним та корисним є фізкультурно-оздоровча робота – організація Днів здоров’я, спортивних свят та розваг. Тут

дитина сама стає учасником дійства, доходить власних висновків, формує для себе певні настанови.

„Тиждень безпеки дитини” в ДНЗ. Готуючись до такого тижня, вихователі спочатку складають план заходів на цілий день. Це можуть бути такі форми роботи з дітьми:

  • тематичні заняття;
  • дидактичні, сюжетні, театралізовані, конструктивно-будівельні ігри та ігри з елементами безпеки життя;
  • конкурси, проведення різних видів театру;
  • естафети, змагання;
  • екскурсії та прогулянки;
  • читання художніх творів відповідної тематики;
  • моделювання правильної поведінки;
  • аналіз небезпечних ситуацій;
  • перегляд діапозитивів, діафільмів.

Наприкінці „Тижня безпеки” в групах доцільно провести бесіди з дітьми з метою з’ясування, що особливо сподобалося і запам’яталося.

1 день „Здоров’я дитини”,

2 – „Дитина і вулиця”,

3 -„Дитина і природа”

4 -„Наодинці вдома”

5 – ”Вогонь друг чи ворог”

Організація роботи з батьками.

Основною умовою навчання правил БЖД є наявність позитивного прикладу з боку дорослих. Тому вихователям необхідно приділити особливу увагу роботі з батьками і переконати їх, що не можна вимагати від дитини виконання будь-якого правила, якщо близькі і дорослі самі його не завжди виконують. Розбіжності у вимогах до дитини з боку ДНЗ та батьків можуть викликати у дитини почуття образи, збентеження і навіть агресію.

Основні напрямки роботи з батьками:

  • Ознайомити батьків з правилами особистої безпеки та правилами поведінки в різних екстремальних ситуаціях;
  • Інформувати батьків про те, як створити максимально безпечні умови перебування дитини вдома, на подвір’ї, на відпочинку.
  • Ознайомлення батьків з роботою ДНЗ з проблеми БЖД дитини та результатами навчання і виховання дітей.
  • Залучення батьків до навчально-виховного процесу ДНЗ.

Шляхом :

  • Оформлення тематичної папки-пересувки (давати додому для ознайомлення);
  • Проведення батьківських зборів на дану тему;
  • Статті в батьківському кутку;
  • Індивідуальні та групові консультації;
  • Запрошення батьків відвідати „Тиждень безпеки” в ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 36811

Коментарi

  • HenryDex

    2018-02-17 13:58:19

    http://styleforme.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=572680 http://styleforme.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=570386 http://styleforme.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=572749 http://styleforme.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=572711 http://styleforme.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=570610 http://styleforme.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=570381 http://styleforme.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=570433 http://styleforme...

  • HenryDex

    2018-02-17 11:17:37

    http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104503 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104112 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104310 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104069 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104500 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104536 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104305 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104304 http://manaar...

  • Ivanhew

    2018-02-17 04:43:25

    зоо порно онлайн бесплатно порно проститутки детское порно картинки купить наркотики в спб [url=http://extenderforte.com]сайт курительных смесей[/url] купить наркотики красноярск детские порно комиксы купить огнестрельное оружие бу проститутки омска спайс бесплатно...

  • Riordianot

    2018-02-17 02:39:08

    Specifically, task- connected increases of anger and worry were associated with increasing levels of IL-6, and it appeared that these affective responses were disconnected predictors of change in IL-6 (Carroll et al. It seemed to be unencumbered the radical bog down in reaching maximum plasma concentrations (Cmax ) at high individual doses just to solubility saturation in the intestinal mobile that changed the absorption kinetic prototype (disintegration dependent) from first-order to zero order...

  • HenryDex

    2018-02-17 02:06:23

    http://whuss.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=411298 http://whuss.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=411006 http://whuss.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=411136 http://whuss.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=410957 http://whuss.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=410870 http://whuss.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=411316 http://whuss.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=411478 http://whuss.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=411046 http://whuss...

  • HenryDex

    2018-02-17 01:23:46

    http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104184 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104294 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104329 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104299 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104505 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104084 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104524 http://manaar.in/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=104132 http://manaar...

  • HenryDex

    2018-02-17 01:16:55

    http://daptravel.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=189783 http://daptravel.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=189846 http://daptravel.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=189691 http://daptravel.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=189574 http://daptravel.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=189943 http://daptravel.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=189785 http://daptravel.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=189939 http://daptravel...

  • HenryDex

    2018-02-16 21:55:24

    http://kurankursu.biz/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=49316 http://kurankursu.biz/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=49134 http://kurankursu.biz/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=49294 http://kurankursu.biz/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=49258 http://kurankursu.biz/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=49482 http://kurankursu.biz/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=49240 http://kurankursu.biz/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=49125 http://kurankursu...

  • HenryDex

    2018-02-16 20:41:57

    http://raabida.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=577811 http://raabida.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=577901 http://raabida.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=578264 http://raabida.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=578028 http://raabida.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=578068 http://raabida.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=578251 http://raabida.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=577068 http://raabida.net/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=577997 http://raabida...

  • Dorothynitle

    2018-02-16 17:10:17

    diet pills that really work [url=http://regimenforfeit.com/]best supplements for weight loss[/url] weight loss supplements for women weight loss medications...